Driftinformation och planerade avbrott
Vid driftstörningar jobbar vi så fort vi kan för att de som drabbats ska kunna använda sin tjänst igen. För att planerade avbrott ska kunna hållas korta, förbereds allt löpande underhållsarbete noga. Det gäller oavsett om det gäller arbete på elnätet, fjärrvärmenätet eller bredbandsnätet.
Din felanmälan gör du direkt till din tjänsteleverantör.
Felanmälan och support för din fiberanslutning gör du direkt till din tjänsteleverantör, t.ex. Bahnhof, Boxer, Bredbandsbolaget, Com Hem, Riksnet, Telia eller Viasat.
Kontaktlista till de olika tjänsteleverantörerna hittar du här.
Om felet inte ligger hos tjänsteleverantören ligger det hos Zitius som är kommunikationsoperatör, här hittar du deras driftinformation. Vi kan endast hänvisa till Zitius/Qmarket då de är ansvariga över driftstörningar i fibernätet. Dala Energi är ansvariga för infrastrukturen exempelvis om en fiberkabel har grävts av i marken.
Läs mer om vårt samarbete med Zitius och dess roll som kommunikationsoperatör här.